Philosophy

PHILOSOPHY AND IMPORTANCE OF THE CURRICULUM

The Doctor of Philosophy in Applied Linguistics (International Program) curriculum aims to produce scholars with deep knowledge of Applied Linguistics with emphasis on teaching and learning, language assessment by new innovation, and foreign language teaching management. It would develop the scholars’ ability in research, discovery, development, experiment, improvement, theories, technology and new innovative applications for language teaching, especially foreign language teaching, at the undergraduate level and for professional and other specific purposes.

Vision

THE VISION AND MISSION OF THE UNIVERSITY

The purpose of the study programme is to produce ELT or LSP teacher-researchers. The expected learning outcomes are that ELT or LSP teacher-researchers are the products of the program, and they would be independent and high proficient learners and researchers.

Students are expected to be independent and high proficient teachers and researchers within the fields of applied linguistics and the teaching of foreign languages. Thus, after they complete the program, students are expected to be able to:

  1. Analyze, synthesize, and evaluate theories, knowledge, literature related to the learning and teaching of foreign languages.
  2. Propose guidelines for improving the teaching of foreign languages by integrating knowledge from many disciplines.
  3. Develop a body of knowledge in the teaching of foreign languages based on research
  4. Produce and present high quality and high impact research and/or academic papers according to ethics standards in academia.
  5. Have good relationship, work and co-operate with others effectively, and recognize the roles of leaders and followers.

Study Plans

PH.D. IN APPLIED LINGUISTICS

Plan 1.1 Research only (MA>PhD)

Plan 1.1 Research only (MA>PhD)

Plan 1.1  Research only (MA>PhD) Program structure Fundamental course LAAL700 Studies in Linguistics (3 credits) For those who have never enrolled in Applied Linguistics as a

Plan 2.1 Coursework and Research (MA > PhD)

Plan 2.1 Coursework and Research (MA > PhD)

Plan 2.1 Coursework and Research (MA-PhD) Program structure Fundamental course LAAL700 Studies in Linguistics (3 credits) For those who have never enrolled in Applied Linguistics as

Plan 2.2 Coursework and Research (BA > PhD)

Plan 2.2 Coursework and Research (BA > PhD)

Plan 2.2 Coursework and Research (BA>PhD) Program structure Fundamental course LAAL700 Studies in Linguistics (3 credits) For those who have never enrolled in Applied Linguistics as

Research advisors

YEAR 2017-2020

Our faculty members have deep expertise in language teaching and research. They are very enthusiatic and always ready to conduct dissertations for their students.

Suthathip
Tanporn
Natthapong
Sasa
Chantarath
Kornsiri

เราใช้คุกกี้เพื่อพัฒนาประสิทธิภาพ และประสบการณ์ที่ดีในการใช้เว็บไซต์ของคุณ คุณสามารถศึกษารายละเอียดได้ที่ นโยบายความเป็นส่วนตัว และสามารถจัดการความเป็นส่วนตัวเองได้ของคุณได้เองโดยคลิกที่ ตั้งค่า

Privacy Preferences

คุณสามารถเลือกการตั้งค่าคุกกี้โดยเปิด/ปิด คุกกี้ในแต่ละประเภทได้ตามความต้องการ ยกเว้น คุกกี้ที่จำเป็น

Allow All
Manage Consent Preferences
  • คุกกี้ที่จำเป็น
    Always Active

    ประเภทของคุกกี้มีความจำเป็นสำหรับการทำงานของเว็บไซต์ เพื่อให้คุณสามารถใช้ได้อย่างเป็นปกติ และเข้าชมเว็บไซต์ คุณไม่สามารถปิดการทำงานของคุกกี้นี้ในระบบเว็บไซต์ของเราได้

  • google analytic

    ประเภทของคุกกี้มีความจำเป็นสำหรับการทำงานของเว็บไซต์ เพื่อให้คุณสามารถใช้ได้อย่างเป็นปกติ และเข้าชมเว็บไซต์ คุณไม่สามารถปิดการทำงานของคุกกี้นี้ในระบบเว็บไซต์ของเราได้

Save